GELAP

Assalammualaikum dan selamat sejahtera :)

tentang warna kulit aku sering di bahan oleh kawan2 serumah. agak teruk jugak la kene bahan ngan budak2 rumah nie. kalau bahan biase xpe. nie ade yang bahan mmg stock makan dalam je -.- iye. aku mmg berkulit gelap. dalam family aku pon aku sorang je yang ganjil disebabkan warna kulit yang berbeza dari adik beradik aku yang lain.

mule-mule dibahan mmg marah la kan? nak same kan aku dengan kaum lain pulak. da lumrah aku dilahirkan mcm nie. nak buat mcm mane kan? tapi lama kelamaan bahan tu da jadi lali kat telinga aku nie.

aku bangga dilahirkan berkulit gelap. ramai yang xtau, warna kulit aku gelap sebab aku ikut gen arwah ayah aku. aku rase bertuah sangat, dalam family aku, aku sorang je yang betul2 ikut gen arwah ayah. dan kami seiras. bile balik kampung belah ayah, sume akan panggil aku yob. itu lah panggilan arwah ayah kat kampung.

aku xkesah dengan kulit aku skunk nie. yang penting aku selesa dengan keadaan diri aku dan aku bersyukur dilahirkan sempurna tubuh badan :)


p/s : al-fatihah buat arwah ayah yang kembali pada pencipta-Nya. da 18 tahun ayah pergi meninggal kan emak dan adik beradik semua. AL-FATIHAH

No comments:

Post a Comment